Leta i den här bloggen

onsdag 29 januari 2020

Om jag flyr


Om jag flyr, Om jag hittas och Om jag överlever är Terri Blackstocks tre bladvändare. En verklig thriller serie som är bara så otroligt bra. Det är fint när troende författare kan skriva thrillers och sedan berätta om tanken bakom serien. Terris tanke bakom den här serien är förföljelse.

Vi får följa Casey Cox. Som trettonåring då hon kom hem från skolan fick hon se sin pappa hängd. Det hette hela tiden att han tagit sitt liv, men både Casey och hennes syster och mamma visste att det inte stämde. Pappan var polis och han visste något som kostade honom hans liv.

När vi kommer in i serien så har Casey flytt. Hennes vän Brent hade börjat forska i hennes pappas "självmord" och kommit något på spåren men fick betala med sitt liv och Caseys fingeravtryck och spår fanns överallt hemma hos honom. Varför hade hon dödat honom, eller hade hon gjort det?

Brents ungdomsvän Dylan Roberts anställs av Brents föräldrar för att spåra upp Casey och föra henne tillbaka så att de får svar på sitt varför. Men inget är som Dylan Roberts tror. Ju mer han nystar i härvan kring Casey desto farligare blir det för honom. Vem kan han lita på i allt det här.

https://www.sjobergsforlag.se/bocker/romaner/om-jag-flyr-hela-serien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar