Leta i den här bloggen

torsdag 14 januari 2016

Alla älskar dig när du är död


Hittade en bok som fångade mitt intresse men som det tog ett tag att komma in i. Jag hade svårt att bedöma om det var allvar eller ett enda stort skämt alltihop.
Neil Strauss heter författaren och han är musikjournalist som har intervjuat många av de stora världsstjärnorna. Han är dessutom en bestseller författare med böckerna Spelet, Att älska en porrstjärna ochVarning!

Den bok jag har ägnat mig åt är den 690 sidor tjocka Alla älskar dig när du är död. I den har han samlat sina bästa intervjuer med de största stjärnorna inom rock, hiphop, pop, country och r´n´b. Men här finns också underhållande intervjuer med stora film-, tv- och sportpersonligheter.
Intervjuerna är hämtade från tidskrifter som Rilling Stone och New York Times. Vi får möta Madonna, Johnny Cash, Snoop Dogg, Led Zeppelin, Lady Gaga, The Who och många många till.
Man möter här en så bisarr värld där stjärnorna inte tycks ha kontakt med verkligheten. De kan tro att de kommer från mars, är utomjordingar, blandar andligheter, är psykiskt instabila, höga på knark och allt möjligt annat så man vet inte alltid om det är en dröm, verklighet eller ett skådespel alltihop.
Men är det så här de är stjärnorna i sitt verkliga jag och i sitt tänkande och förhållande till verkligheten så har de ingen lätt tillvaro att leva i.
Men det var intressant läsning då man kom in i boken och sättet den är skriven på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar