Leta i den här bloggen

tisdag 1 mars 2016

Du vandrar aldrig ensam





 Det var nog då man var grabb och spelade fotboll som intresset för sporten sattes. Jag spelade några år i Vasa IFK men så kom tonåren och den aktiva delen av sporten lämnade. Men Kevin Keegan etsade sig för alltid fast i minnet från den här tiden och i och med honom och hans lag Liverpool så har Liverpool för alltid fastnat i hjärtat.
Det var gyllene stunder då man i unga år kunde bänka sig framför tv:n och se fotboll. Höjdpunkterna var då Tipsextra kom och de visade ju alltid matcherna från Premier League och Liverpool.

Allt har sin tid och de fina åren med fotboll från statsägda televisionen försvann och med det så hamnade hela mitt fotbollsintresse i en lättsam vila. Det var VM i fotboll som beskådades med intresse.
Men 2014 så följdes fotbolls VM med högsta intresse (och min andra kärlek Tyskland tog guld) och
hösten 2015 hände något överraskande men mycket behagligt. Den gamla kärleken flammade upp igen. Jag började följa med mitt älskade Liverpool. Numera missar jag inte en match om jag har chans att se den och jag läser alla böcker jag kommer över om laget och dess spelare.
Det är helt underbart att åter fördjupa sig i det som numera är historia och att få följa med det som sker idag.
Först en bok på svenska. Enkel med fina bilder om Liverpool FC historia. Här får vi ta del av hur Liverpool FC började. Om deras Anfield stadion. Vi får läsa om Bill Shankly som gjorde något stort av laget och förstås om många av de stora spelarna genom tiderna. Inför varje match så sjunger fansen sången YOU´LL NEVER WALK ALONE för att ge laget kraft och hopp och det är en sång ur den amerikanska musikalen "Carousel".
Vi får också reda på alla segrar som Liverpool gjort i Premier League, Campions League osv.







Det här är en bok för nördarna, älskarna, fansen. En bok som sida efter sida är fylld med fakta och statistik, berättelser om alla de stora spelarna osv. Den är i fickformat så den är lätt att ha med sig.



Det här är en bok med citat av alla storheter i Liverpool genom tiderna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar