Leta i den här bloggen

onsdag 20 december 2017

Going down to the river



Visst kommer jag ihåg Jills veranda på SVT 2014 då Doug Seegers dök upp. Jag hade intagit soffan och fäst blicken på tv för jag visste att Jill och hennes gäst Magnus Carlson skulle besöka Cash Cabin, studion vid Johnny Cash gamla hem. Det var Johnny Cash studio som intresserade mig.
Men visst tyckte jag det var rörande då de stötte på Doug som satt och sjöng där på gatan och de tog med honom till Cash studio och spelade in Dougs förträffliga låt Going down to the river.

 
Att den 63 årige Doug Seegers hade en så märklig livsresa som han haft hade man ingen aning om. Men nu kan man få ta del av hans liv genom biografin Going down to the river. Hur han som barn kände sig övergiven av sin far, hur han gjorde samma sak mot sina barn och övergav dem. Han satsade på musiken men var utan framgång i 55 år. Hamnade på gatan, var hemlös och drogs in i drogernas värld. Men också hur det hela tiden fanns en tro på Gud och hur den tron sedan träder fram ordentligt efter tv programmet som kom att förändra hans liv totalt.
En berörande livsberättelse värd att läsa om.


https://www.sjobergsforlag.se/bocker/livsberattelser/going-down-to-the-river-doug-seegers-steve-eubanks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar