Leta i den här bloggen

torsdag 28 april 2016

En ny passion








Jag trodde aldrig jag skulle drabbas av kärlek till en bil. Men nu har det skett. Det där med ny passion är bara delvis sant. Drömmen om bilen har funnits länge, men nu i vinter blev det en passion.
Jag var bara en fyra fem år då jag stod i fönstret och tittade ut och såg en stor grön bil och tänkte att en sådan ska jag ha då jag blir stor. Senare fick jag veta att bilen jag sett och blev förälskad i var en Range Rover.
2002 hade jag sprungit i en bilaffär och tittat på en bil som heter Land Rover Discovery. Jag hade även samlat på mig en hel del broschyrer kring bilen. En dag då jag hade mina två små pojkar med mig så for jag och provkörde bilen. Vilken upplevelse, vilken bil, vilket pris! vilken skönhet.
Sedan dess har jag alltid nyfiket tittat efter en Land Rover då jag sett en sådan.
 

 Min yngste son så hade köpt en tidning vid namn Land Rover Monthly åt mig i julklapp. Jag blev helt tagen av tidningen och alla dessa sköna bilar de visade i den. Det var då som passionen för bilen slog ut i full blom för mig. Se bara hur en vacker en Series I är.

Jag måste ju bara skaffa böcker om dessa skönheter till bilar. Får nu sitta och läsa och fascineras och drömma om dem. Det är så intressant och fascinerande hur en bilmodell blir till och vad som är idéen bakom att den blev som den blev.
Och en dag, en dag, hoppas att den inte ligger allt för långt borta, så har jag också en sån här vacker bil på min gård, amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar