Leta i den här bloggen

onsdag 1 juli 2020

Drömvandraren, under nattens timmar


Det var en överraskning då Drömvandraren - under nattens timmar damp ner i postlådan, jag visste inte att den hade varit på gång. Men roligt var det att den kom. Tomas har hittat en intressant story med Adam och hans drömmar. Drömmar som för Adam och Katie ut på nya äventyr.

Då jag läste funderade jag flera gånger att ska jag kalla den thriller eller spänningsroman eller vaddå?Drömvandraren är allt det och inget av det. Varför säger jag så? Jo, för att Tomas har skapat en berättarform på ett helt unikt sätt med Drömvandrarserien. Det är dramatiskt, ja, spännande, ja, oväntade vändningar, ja, mörker och svårigheter, ja, tro, hopp och kärlek, ja! Alla ingredienser som en riktigt bra thriller eller spänningsroman ska ha, så därför är den det men också unik.

Adam är hemma i Sverige och Katie som han mötte i första boken är också där när berättelsen börjar. Men så får Adam sina drömmar som för dem till Amerika och så börjar de leta efter dem som Adam drömt om. Men allt är inte som de tror. Katie börjar konfronteras med sin historia och den försvunna pappan och mamma som inte är hennes riktiga mamma. Kvinnorna och barnen som Adam drömde om som är i livsfara och som tog dem till Amerika vad hände med dem? Allt vävs in i en hisnande historia som får ett oväntat slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar