Leta i den här bloggen

onsdag 23 maj 2018

Hungrigt hjärta


Jag tycker om Robert Eriksson sätt att skriva. Han är ju pastor och författare men också musiker. Det som jag finner intressant i hans skrivande är att han speglar Guds Ord mot livet och dess krångligheter men fångar också upp hur olika artister och band grubblat på samma sak.

 I Hungrigt hjärta så funderar Robert om vår önskan om att få reda på vilka vi egentligen är och vad det innebär att leva fullt ut och möta olika saker som livet bär med sig. Han gör det utifrån Bruce Springsteens låttexter.
Om du som jag nog lyssnat till Springsteen men inte satt dig in i hans texter något särskilt så kommer du säkert att bli lika förvånad som jag över hur mycket av det Springsteen skriver handlar om just vår brottningskamp med livet - med oss själva, andra människor och Gud.

Jag blev så intresserad av Springsteen så jag plockade fram de skivor jag har med honom och tog ner Springsteens självbiografi Born to run från hyllan och började läsa. Fick en intressant vecka med Bruce Springsteen. Springsteen berättade om sitt liv och sin musik och Robert tolkade hans texter så att allt fick ett djup och en fin helhet.

http://www.libris.se/hungrigt-hjarta-1.1043181

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar