Leta i den här bloggen

torsdag 20 juli 2017

Växa i cirklar


"Den här boken handlar om hur vi växer till som Jesu avbilder - till att likna Jesus och tänka och handla som han. Den tillväxten är inte automatisk, och den är inte linjär. När du väl fått en relation med Gud, börjar hans Ande att förändra dig inifrån. Men erfarenheten visar att vi inte växer stadigt och i jämn takt. Livet verkar ha olika faser. Vi mognar ryckigt. Ofta fastnar vi, ibland tar vi jättekliv."

Jag har ett tag funderat på vad jag ska skriva om Paul Harcourts bok Växa i cirklar för den är så otroligt befriande, sann och mitt i prick. Men jag tror att hans egna ord som jag citerar här ovan beskriver bäst det han har på hjärtat och som han förmedlar.
Underrubriken på boken är att Lära sig lärjungaskapets rytm och det är precis det som är Pauls viktiga poäng. Vi har en egen personlig rytm i att mogna i vår tro och i vårt lärjungaskap och den måste vi acceptera och hitta.

Växa i cirklar ären bok som befriar och ger vila och tuggvärda sanningar.

Paul Harcourt leder All Saints´Woodford Wells i nordöstra London, med sin fru Becky. Paul är regional ledare för New Wine i London och östra England. Han undervisar i ledarskap i förnyelseförsamlingar och talar regelbundet på konferenser i Stobritannien och Europa.

http://www.sjobergsforlag.se/bocker/vaxa-i-cirklar-paul-harcourt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar