Leta i den här bloggen

söndag 17 september 2017

Steve Martin


Ibland så stöter man på en bok som inte ens visste var skriven...nej fel, ibland stöter man på en bok och med häpnad så tänker man, kan han också skriva eller är det hans kända namn som gjort att han blivit publicerad?

Jag hittade en bok Shopgirl som var fylld med lovord av olika recensenter och jag tänkte att det är nog bara författarens kända namn som ligger bakom dessa floskler. Men eftersom priset var vad det var så tänkte jag stilla min nyfikenhet. Jag köpte boken.

Steve Martin känd från otaliga filmer, Rosa Pantern, Brudens far, Föräldraskap, så har även gett sig på att skriva. Shopgirl beskrivs som en roman om kärlek och ensamhet i L.A. Vi får möta Mirabelle, Ray och andra. Mest så berättar han om Mirabelle och Ray och deras känslor, tankar och där deras kärleksrelation är svårtydd för dem båda.

Nå, berättelsen lämnade inge djupare spår i mig. Jag är inte överväldigad, jag är inte tagen. Men den är inte heller dålig. Om någon ser boken och utbrister, "va, skriver han också", för att de känner igen honom så skulle jag svara, ja, det gör han och han är rätt duktig på det också, läs den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar