Leta i den här bloggen

tisdag 19 juni 2018

Dikten blev min!



Det är helt underbart att läsa poesi. Vilket underbart sätt att uttrycka sig, vilken konst, vilken skönhet det finns i poesin. Skriver själv ibland fastän jag är kilometer ifrån att kunna skriva som de som kan.
Men det är roligt ändå. Jag vill dela med mig av tre hyllningsdikter som jag skrivit till poesins ära.


  Dikten blev min!

Dikten blev min!
med sin rogivande rytm
frammanande tystnad
magiska effekt.
En vän,
som får mig att känna,
Jag står inte ensam.


       ---------

Poesi kan vara någonting underbart,
rätt använd suddar den ut gränser.
Den börjar som en bild i ditt inre
och slutar som en pärla i ditt hjärta.


      ---------


Poesi är liv,
livet är poesi.
Poesin hjälper mig
ut ur
fångenskapen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar