Leta i den här bloggen

torsdag 7 juni 2018

Paradigmet


PARADIGMET,  Den URÅLDRIGA PLANEN bakom VÄRLDSHÄNDELSER i VÅR TID
Omslaget till Jonathan Cahns senaste bok på svenska låter som rena rama thrillern. Fast alla hans böcker har titlar och underrubriker som värsta thrillers och fångar säkert med det många nyfikna.
Men nu är inte herr Cahns böcker några thrillers utan något helt annat.

När jag börjar läsa Paradigmet så tänker jag ibland att han är för spektakulär för att det han visar på är för otroligt för att vara sant. Men ju mer jag kommer in i boken så blir det mera så att Bibeln är en så otrolig bok att jag inte kunnat förstå att den är så sann.

Det här är en så otrolig historia så jag hänvisar dig till att läsa boken själv. Men kort vill jag bara berätta att boken berättar om Israels kung Ahab, drottning Isebel, sönerna deras, profeten och krigaren, som det berättas om i Konungaböckerna. Deras liv och avfall från Israels Gud.
Sedan jämför han den bibliska berättelsen med president Bill Clintons tid som president och fram till idag med Trump i Vita Huset. Är det möjligt att något som hände för 3000 år sedan kan vara så lika det som hänt de senaste 30 åren?
Än en gång, du måste läsa boken och bedöma det själv.

https://www.semnos.com/bocker-0/paradigmet/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar