Leta i den här bloggen

söndag 17 juni 2018

I skuggan av Hollywood


Det var roligt att få träffa Carl och Felicia igen. Egentligen om jag ska vara riktigt ärlig, då jag hade läst några kapitel,  så visste jag inte att jag hade saknat Carl och Felicia så mycket som jag gjort. Jag var så nyfiken på hur deras berättelse skulle fortsätta.

Carl och Felicia befinner sig i Sverige i inledningen, hemma, efter att de hade möts i Los Angeles i förra boken Drömmen om Kalifornien. Carl söker arbete i Los Angeles för ett halvår och Felicia börjar studera. Halvåret i Los Angeles blir mycket, med betoning på mycket, dramatiskt och händelserikt för Carl. Felicias och Carls kärlek sätts ordentligt på prov men de får också se andras kärlek växa fram och hur deras liv går från mörker till ljus. Vi får också ta del av intressanta samtal mellan Natanael och Carl och förstås känslor, missförstånd och annat som utspinner sig mellan Carl och Felicia.

Jag vet att platserna i Kalifornien finns på riktigt där händelserna utspelar sig, men jag vet inte om allt som händer i Carl och Felicias liv har hänt Tomas Wallengren själv. Däremot så vet jag att I skuggan av Hollywood så har Tomas höjt ribban för sitt skrivande och huvudpersonerna har börjat leva sina egna liv. I fortsättningen är det förmodligen inte Tomas som skriver om Carl och Felicia utan Carl och Felicia som berättar vad han ska skriva om dem. Jag ser redan framemot att få ta del av nästa bok om Carl och Felicia.

http://www.parlanforlag.se/products/i-skuggan-av-hollywood/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar