Leta i den här bloggen

söndag 8 december 2019

Framgångens fallgropar


En bok om ledarskap. Ännu ett perspektiv för de som är i ledande ställning att ta till sig.
Wayde Goodall är inte ute efter tio principer för att lyckas eller tolv steg för att bli en bättre ledare. Han går lite djupare än så.

Han har följt med de skandaler som många ledare hamnat i och själavårdat ledare som förlorat allt för en kortvarig njutning eller ekonomisk vinning. Han frågar sig, varför det sker och hur det kommer sig att det sker, igen och igen.

Han berättar om de farozoner och fallgropar som finns där och lockar ledare och betonar betydelsen av att bygga sin karaktär och känna sig själv. I fjorton kapitel berör han fjorton viktiga saker som berör ledarens karaktär och självkännedom och vill få mig som läsare att finna mina svaga punkter och beakta dem.
Anser jag att jag har särskilda rättigheter? Kan jag behärska mig när jag blir arg? Dövar jag mitt samvete? Hanterar jag stress på ett sunt sätt? Vad gör jag med mina pengar? Hur mår jag egentligen?Några av de viktiga frågor jag som ledare har att hantera och svara på för att skydda mig mot fallgropar och faror som lurar kring mitt ledarskap.

https://webshop.livetsord.se/produkt/framgangens-fallgropar/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar