Leta i den här bloggen

onsdag 22 juli 2015

Välkommen till Litteraturskafferiet



                                Foto: Johanna Granlund


Man kan gott fundera över varför en till, en bland redan hundratals, nödvändigtvis ska skriva om böcker. Finns det inte redan tillräckligt med de som bloggar om böcker? Säkert!

Men å andra sidan så är det ju svårt att avgöra när det är för många. Vem ska avgöra det?

Jag tycker om att skriva. Jag älskar att läsa. Det har aldrig varit en självklarhet att det skulle bli så. Jag har alltid varit tvungen att erövra skrivandet och läsandet för att klara av det.

Nu vill jag på denna blogg dela med mig av det jag läser. Ibland blir det en recension, ibland tankar och funderingar, någon gång om en författare, helt enkelt det som föds fram då jag läser och som jag vill berätta om för dig.

Hoppas att du finner mitt sällskap givande och glädjande.

Jag vill avsluta med en fras som formades i min skalle för någon dag sedan:

"Läsandet är det som pågår medan andra sysslar med annat."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar