Leta i den här bloggen

söndag 25 november 2018

Åldrandets glädje


 Jag blev fundersam då jag först tog tag i Sophia Ivarssons bok Åldrandets glädje och började titta i den. Vad är det här? Färggranna bilder mötte mig och dikter... nej vad ska jag tycka om det här?

Men när jag suttit och tittat på bilderna och läst dikterna så har det bit för bit vuxit fram en öm och känslig och mycket vacker bok om åldrandet och att vara gammal. Det finns också någonting vackert över att vara gammal eller bli gammal.

Sophia Ivarsson som är konstnär och poet har gett oss en bok att växa med, trivas med och verkligen fundera över om det finns något bra med att bli gammal?

Jag vill inte säga så mycket mer om boken, den ska läsas och upplevas och njutas utav. Vackra bilder, fina dikter och texter.

https://www.xpmedia.org/bocker/aldrandets-gladje-sophia-ivarsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar